Foto’s: Suhaila Sahmarani
De promotiedagen in Martiniplaza Groningen zijn vandaag (5 november) van start gegaan. Het is hét ondernemersevenement van Noord-Nederland met meer dan 600 deelnemers en zo’n 20.000 bezoekers. Je kan ongeveer 70 workshop bezoeken en 1 op 1 infomeel in gesprek gaan met iedereen die aanwezig is. De promotiedagen zijn geopend door de wethouder van economische zaken en internationalisering.
Opening
Rond elf uur vanochtend heeft Paul de Rook wethouder van economische zaken en internationalisering de promotiedagen geopend. Tijdens een korte speech heeft hij laten weten dat we er in Noord-Nederland aan werken om een inclusieve bruisende economie te creëren. Ilja Gort, bekend van de tv als wijnboer, maar ook componist, schrijver, en presentator nam na de officiële opening het podium over. Met zijn humoristische verhaal over de verkoop en marketing van wijn wist hij de aanwezigen zonder meer te inspireren. ‘Maak het beste wat je kunt maken, geniet daarvan, en vertel daarover,’ liet Gort weten. ‘Dat is de manier waarop je iets kan verkopen.’
Groei
Deze drieëndertigste editie van de Promotiedagen staat in het teken van groei. De groei van je bedrijf maar ook dat van de gezamenlijke economie. Dat is ook de reden waarom je stands van verschillende gemeenten op de beurs kunt vinden. Groei is een van de belangrijkste zaken voor een onderneming. Zonder groei kom je niet verder en elk bedrijf wil verder komen. Om te kunnen groeien moet je kansen kunnen pakken en de beurs is een goede plek om die kansen te vinden.
Je kunt er informeel 1 op 1 praten met verschillende ondernemers. Jong of oud, beginnend of ervaren. Deze combinatie van ondernemers en bedrijven vormen een inspirerende omgeving voor het leggen van nieuwe contacten.
Bedrijven en workshops
Met een grote en een kleine zaal is de beurs over een immens oppervlak verspreid. Je vindt dan ook bedrijven uit ongeveer elke sector die je maar kunt bedenken. Van koffiemachines tot e-bikes en van security tot scheepsbouw, er is veel te zien. De verschillende ondernemers vertellen graag over wat ze doen en hoe ze het doen. En met zo’n 600 stands is er genoeg inspiratie op te doen. En dat alles niet alleen, je hebt ook workshops die je helpen je bedrijf mee te laten gaan in deze nieuwe, vooral digitale wereld. De google digitale werkplaats biedt workshops in basis online marketing, website inrichting, sociale media en online adverteren.
Verdeeld over de zalen van het evenement tref je verschillende pleinen aan zoals het exportplein, de promotiedagen campus, het duurzaamheidsplein, het marketing theater en meer. Zo kon je vandaag een lezing volgen over cybersecurity in de PD-arena of horen hoe je de perfecte zakelijke vlog kan maken met je eigen telefoon in het marketingtheater.
Woensdag 6 november
6 november is de tweede en tevens laatste dag van de ondernemersbeurs. Dat wil niet zeggen dat het geen inspirerende dag wordt, integendeel zelfs. De dag gaat om half elf van start met een lezing van Daan Roosegaarde (aanmelding voor de lezing is noodzakelijk). In zijn interactieve lezing onderzoekt Roozengaarde de sociale rol van design, het belang van schoonheid samen het zijn visie op de toekomst.
In de PD-arena kun je 6 november een lezing volgen over o.a. het vinden van nieuwe werknemers en Tony Chocolonely. In het marketing theater kun je het verschil tussen wat en waar leren en pitches van marketingstudenten van de Hanzehogeschool horen. En op het exportplein kun je leren hoe je een goede zakelijke partner in het buitenland kan vinden. Er is natuurlijk nog veel meer te doen.
De promotiedagen zijn een inspirerende plek met veel kennis en informatie. Het draait om groei en innovatie, het denken in oplossingen voor problemen. Je wisselt kennis en ervaringen met verschillende ondernemers uit verschillende sectoren uit. En vindt kansen voor de groei van jouw eigen bedrijf.
Voor meer over de Promotiedagen klik hier.