Imad Bishara bereidde zich zeven jaar lang tot in de puntjes voor op de opening van zijn zaak ‘Knipcafé’ aan de Akerkhof. Dat is vanaf binnenkomst al te zien. In zijn zaak staan antieke kappersstoelen uit België maar ook uit Amerika. Achter uit de stoel trekt Imad papier dat over de hoofdsteun heen gespannen kan worden. 'Allemaal antiek.' Niet alleen de stoelen zijn indrukwekkend. De oude kassa maakt een vrolijk ting-geluid als hij met een geknipte klant afrekent en de bossen bloemen en verschillende likeuren die uitgestald staan geven een chique indruk. Toch wil Imad niet per se die indruk wekken 'Ik wil graag laagdrempelig zijn, iedereen is welkom.'
Hoe lang kunnen mensen zich al bij u laten knippen?
''Knipcafé’ is net twee weken open, sinds 15 januari. Ik heb ook een kapperszaak aan de Rademarkt, Deze gaat binnenkort sluiten en dan komt mijn personeel ook deze kant op. Voordat ik hier in kon trekken zijn ze vier maanden aan het verbouwen geweest. Het is een monumentaal pand, dus verbouwen moet met zorg gebeuren. Maar ‘Knipcafé’ is nog lang niet klaar. Er gaan nog allemaal leuke dingen gebeuren, maar dat ga ik u nog niet verklappen.' Imad wil ons wel de rest van het pand laten zien. De zaak loopt ver naar achter door.
Wat is zo speciaal aan ‘Knipcafé’?
'Een bezoek aan de zaak moet men echt als een uitje ervaren. Lekker koffie drinken en geknipt worden. Mijn klanten komen niet omdat ze geknipt móeten worden, maar omdat ze echt zin hebben om hierheen te komen. Mensen komen vaak met zijn tweeën binnenlopen. Ik vind het belangrijk dat je kwaliteit levert, klantvriendelijk en gastvrij bent, flexibel en laag drempelig,'
Wat voor soort klanten heeft u veel in de zaak?
'Heel veel studenten van Vindicat. Ook komen er veel mensen uit het zakenleven, mensen die bij de gemeente werken, maar ook mensen die aan het shoppen zijn komen hier spontaan binnen. Mijn specialiteit is scheren maar de meisjes die ik in dienst heb kunnen ook heel goed dames knippen.'
We moeten de volgende dag terug komen, want zo onaangekondigd wil Imad niet op de foto. Hij wil zichzelf presenteren zoals zijn kapperszaak is: tot in de puntjes verzorgd.
Tekst: Sterre Hurkens Foto: Suhaila Sahmarani
''Knipcafé’ is net twee weken open, sinds 15 januari. Ik heb ook een kapperszaak aan de Rademarkt, Deze gaat binnenkort sluiten en dan komt mijn personeel ook deze kant op. Voordat ik hier in kon trekken zijn ze vier maanden aan het verbouwen geweest. Het is een monumentaal pand, dus verbouwen moet met zorg gebeuren. Maar ‘Knipcafé’ is nog lang niet klaar. Er gaan nog allemaal leuke dingen gebeuren, maar dat ga ik u nog niet verklappen.' Imad wil ons wel de rest van het pand laten zien. De zaak loopt ver naar achter door.
Wat is zo speciaal aan ‘Knipcafé’?
'Een bezoek aan de zaak moet men echt als een uitje ervaren. Lekker koffie drinken en geknipt worden. Mijn klanten komen niet omdat ze geknipt móeten worden, maar omdat ze echt zin hebben om hierheen te komen. Mensen komen vaak met zijn tweeën binnenlopen. Ik vind het belangrijk dat je kwaliteit levert, klantvriendelijk en gastvrij bent, flexibel en laag drempelig,'
Wat voor soort klanten heeft u veel in de zaak?
'Heel veel studenten van Vindicat. Ook komen er veel mensen uit het zakenleven, mensen die bij de gemeente werken, maar ook mensen die aan het shoppen zijn komen hier spontaan binnen. Mijn specialiteit is scheren maar de meisjes die ik in dienst heb kunnen ook heel goed dames knippen.'
We moeten de volgende dag terug komen, want zo onaangekondigd wil Imad niet op de foto. Hij wil zichzelf presenteren zoals zijn kapperszaak is: tot in de puntjes verzorgd.
Tekst: Sterre Hurkens Foto: Suhaila Sahmarani