Subaru Levorg een klasse apart
Tekst Gerrit Brand
Foto’s Suhaila Sahmarani
De nieuwe Subaru Levorg is de waardige opvolger van de Legacy die vooral als zakenauto werd aangeschaft. Waardig, omdat deze auto chiquer en sportiever is dan de wat saaie Legacy. We hadden de wagen een week tot onze beschikking, tijd genoeg dus om hem goed te leren kennen.
Wij hebben de laatste tijd in een aantal modellen van Subaru gereden, onder andere op de testbaan in Lelystad, waar je auto’s op alle mogelijke manieren kunt testen, niet alleen op natte en gladde oppervlakken, tijdens een slalom, bij ontwijken en op het laatste moment remmen en dergelijke maar ook in het terrein. In Lelystad reden we met een vrij eenvoudige Subaru XV over een testbaan met enorm steile en scheve hellingen en, je raadt het al, de wagen sleepte zich er probleemloos doorheen. Dat komt omdat elke Subaru permanente vierwielaandrijving heeft, en dat maakt deze auto’s heel bijzonder. Je kunt tegenwerpen dat ook Audi’s vaak voorzien zijn van aandrijving op alle wielen, maar volgens de kenners (en daarmee bedoelen we de professionele testers op de baan in Lelystad) is het systeem van Subaru beter. Vraag ons niet precies waarom.
Foto’s Suhaila Sahmarani
De nieuwe Subaru Levorg is de waardige opvolger van de Legacy die vooral als zakenauto werd aangeschaft. Waardig, omdat deze auto chiquer en sportiever is dan de wat saaie Legacy. We hadden de wagen een week tot onze beschikking, tijd genoeg dus om hem goed te leren kennen.
Wij hebben de laatste tijd in een aantal modellen van Subaru gereden, onder andere op de testbaan in Lelystad, waar je auto’s op alle mogelijke manieren kunt testen, niet alleen op natte en gladde oppervlakken, tijdens een slalom, bij ontwijken en op het laatste moment remmen en dergelijke maar ook in het terrein. In Lelystad reden we met een vrij eenvoudige Subaru XV over een testbaan met enorm steile en scheve hellingen en, je raadt het al, de wagen sleepte zich er probleemloos doorheen. Dat komt omdat elke Subaru permanente vierwielaandrijving heeft, en dat maakt deze auto’s heel bijzonder. Je kunt tegenwerpen dat ook Audi’s vaak voorzien zijn van aandrijving op alle wielen, maar volgens de kenners (en daarmee bedoelen we de professionele testers op de baan in Lelystad) is het systeem van Subaru beter. Vraag ons niet precies waarom.