Fotografie Suhaila Sahmarani
Niemand kan tegenwoordig nog zonder telefoon. Mensen hebben een soort onbeperkte informatiedrang. Ook Thijn Felix herkent de behoefte om continu op een schermpje te kijken. Hij kan zich als geen ander inleven in mensen waarvan de telefoon stuk is en heeft daarom de snelle reparatieservice PureRepair opgericht. Ik ga bij hem langs voor een gesprek.
Wanneer ik het pand van Cube050 binnenkom, komt de 21-jarige student enthousiast op me af lopen. Ik krijg een kopje koffie en dan volg ik hem naar zijn kantoor op de eerste verdieping. Het is een gezellige ruimte die hij deelt met de oprichter van Wood Watch; een bedrijf dat houten horloges verkoopt. Thijn begint meteen te vertellen over de fijne samenwerking die hij heeft met zijn kantoorgenoot, maar ook met de andere starters in het gebouw. Zo zijn er ook ondernemingen in de Cube050 gevestigd die zich bezighouden met web development. 'Ik kan altijd even naar ze toe als ik een vraag heb op webtechnisch gebied.'
Wat PureRepair onderscheidt van andere reparatiediensten is dat ze een snelle en betrouwbare service leveren. Ze werken met onderdelen van goede kwaliteit, repareren alleen dat wat kapot is en het is klaar terwijl u wacht. Per onderdeel plannen ze een vast aantal minuten voor de reparatie, waarbij de maximale wachttijd op dit moment vijfenveertig minuten is. Het motto van PureRepair is dan ook: de reparatie is klaar voordat uw koffie op is. De service loopt al zo goed dat Thijn een stapje verder durft te gaan door het aanbieden van een same-day pick & delivery service in samenwerking met Cycloon Fietskoeriers. Het kapotte toestel wordt dan per fiets bij iemand thuis of op het werk opgehaald, op het kantoor van Pure Repair gerepareerd, en aan het eind van de dag weer op locatie afgeleverd.
Als ik Thijn vraag hoe zijn bedrijf er over tien jaar uitziet, vertelt hij dat hij erin gelooft dat er tegen die tijd reparaties aan huis zullen plaatsvinden. 'Er is dan een centraal hoofdkantoor met heel veel freelancers die bij mensen thuis langsgaan met een reparatiekitje.' Hij zegt er wel eerlijk bij dat hij af en toe een beetje geremd moet worden in zijn enthousiasme. 'Het moet allemaal eerst vlekkeloos lopen voordat je een stap verder kunt gaan, maar de basis is er bij ons al wel. We hebben een overzichtelijke website met een goedwerkende automatische agenda en een tab waar mensen een beoordeling kunnen geven over onze service.' Op de site is te zien dat het bedrijf van Thijn al door meerdere mensen is beoordeeld, waarvan het gemiddelde cijfer een 9.8 is. Dat kan dus bijna niet beter.